Tien voordelen van klantgedrevenheid:
- Klantgedrevenheid leidt tot meer omzet en winst
- Klantgedrevenheid verlaagt kosten zoals voor werving en marketing
- Klantgedrevenheid creeert meer passie, energie & plezier
- Klantgedrevenheid resulteerd in zogenaamnde magische momenten
- Door klantgedrevenheid wordt je klant een fan / ambassadeur voor je organisatie en zal het aantal klanten toenemen
- Door klantgedrevenheid worden je werknemers fans / ambassadeurs en zal de loyaliteit toenemen
- Klantgedrevenheid realiseert meer synergie en teamspirit
- Klantgedrevenheid is vooralsnog onderscheidend vermogen
- Klantgedrevenheid is leuk en motiverend, mits het authentiek en van binnenuit komt
- Met klantgedrevenheid boek je meer succes en resultaat!
Het eerste idee daarbij is dat door de hele organisatie heen, de klant niet als ‘bron van omzet’ maar ‘als mens’ behandeld wordt. Dit betekent dat je visie en missie -en de vertaling daarvan naar beoordeling en beloning- die mensgerichtheid in alle lagen van de organisatie draagt.
Het tweede principe is een echte, authentieke interesse in de klant als mens. Niet vanuit de wens om snel te verkopen, maar om écht willen weten wat hij of zij zoekt.