Veel gestelde vragen over klantgedrevenheid
- Wat is klantgedrevenheid?
- Wat is de definitie van klantgedrevenheid?
- Wat is het verschil tussen een klantgedrevenheid en klantgerichtheid?
- Hoe ga ik van klantgerichtheid naar klantgedrevenheid?
- Hoe creeer ik klantgedreven gedrag in mijn organisatie?
- Wat zijn de belangrijkste hindernissen bij klantgedrevenheid?
- Is klantgedrevenheid een competentie?
- Bestaat er een klantgedrevenheidskeurmerk?
- Wat is klantgedreven gedrag?
- Hoe ziet een klantgedreven visie eruit?
- Hoe herken ik klantgedreven gedrag?
- Hoe kan je de klantgedrevenheid meten?
- Hoe verbeter in de klantgedrevenheid in mijn organisatie?
- Is er een training voor klantgedrevenheid?
- Is er een workshop voor klantgedrevenheid?
- Is er coaching voor klantgedrevenheid?
Uw vraag over klantgedrevenheid kunt u in een reactie onderaan dit bericht achterlaten, wij zullen hier z.s.m. op reageren.
Geachte,
Ik lees veel over klant gedrevenheid en ik vind het een zeer goede zaak.
Blijft bij mij een vraag ergens zweven:
Waar komt de term vandaan? Is er een bron te vermelden bij een of ander prof of andere bekende schrijver op universitair niveau?
Ik vraag dit voor de voorbereiding van mijn scriptie.
Bij voorbaat dank!
Ton Bakker
Klantgedrevenheid is inderdaad een zeer goede zaak, hoewel ik ‘in de praktijk’ merk dat sommige mensen er ook een negatieve associatie bij hebben… totdat je het uitlegt 😉
Waar de term officieel vandaag komt weet ik niet. Zoals je zegt inmiddels staat er al best wel wat over geschreven op internet. De term gebruik ik overigens al zolang ik in de retail actief ben en dat is inmiddels ruim 20 jaar! Heb het ook wel eens in een interview en tijdens het spreken op een retailevent genoemd. De term heb ik naar mijn idee ooit zelf bedacht omdat ik klanttevreden en klantgericht te beperkend vond…. In die zin, ik vind dat dat de normaalste zaak van de wereld is en dat verwachten de meeste klanten ook. Echter verwachtingen écht overtreffen daar kan je volgens mij het verschil mee maken en creëer je ambassadeurs van je organisatie en loyale klanten.
Je kan me ten alle tijden bellen/mailen om te sparren als je met je scriptie aan de slag gaat. Ben benieuwd waar je deze inhoudelijk over laat gaan.
Groeten Klaas