Klantgedrevenheid is niet alleen meer een ‘modewoord’ voor het nieuwe klantgerichtheid. Er is zelfs een heus klantedreven keurmerk voor in het leven geroepen.
De stichting Pro Consument kan zich hiermee verzekeren van een plaatsje binnen een scala aan keurmerken dat in Nederland wordt gevoerd. Deze stichting mag van het ministerie van Economische Zaken het keurmerk klantgedreven ondernemen dragen, een thema waar de stichting zich hard voor maakt.
Het keurmerk Klantgedreven Dienstverlener heeft de keurmerkentoets ondergaan. De betrouwbaarheid van het keurmerk is gewaardeerd op 10.
Waar staat het keurmerk Klantgedreven Dienstverlener voor?
Het Pro CONSUMENT keurmerk Klantgedreven Dienstverlener is het Nederlandse keurmerk voor dienstverleners. Het keurmerk geeft aan dat deze dienstverleners klantgedreven ondernemen. Daarmee stellen zij hun klanten geheel centraal. Ook behalen deze dienstverleners uitstekende kwaliteitsscores.
Het Keurmerk Klantgedreven Dienstverlener staat voor:
- Objectieve en onafhankelijke toetsing van de kwaliteiten van dienstverleners;
- De diverse kwaliteiten van de dienstverleners zichtbaar te maken;
- De diverse kwaliteiten te borgen èn verder te verbeteren.
Stichting Pro CONSUMENT beoordeelt, certificeert en controleert de dienstverleners op belangrijke (kwaliteits)aspecten. Denk hierbij aan o.a. openheid, kennis, service, vakbekwaamheid, prijs, mate van meedenken, advies mogelijkheden, mate van klantgerichtheid, betrouwbaarheid en kwaliteit.
Het keurmerk onderscheidt zich van andere soortgenoten doordat het enige keurmerk is waarbij de beoordeling door de consument wordt uitgevoerd. Het Keurmerk Klantgedreven Dienstverlener is het bewijs van de diverse kwaliteiten van een bedrijf. Het betekent dat het bedrijf aan de hoge eisen voldoet.
Wie voeren het Klantgedreven Dienstverlener keurmerk?
Het keurmerk wordt gevoerd door dienstverleners die aan de strenge kwaliteitseisen van het keurmerk voldoen. Dienstverleners die het keurmerk Klantgedreven Dienstverlener mogen voeren zijn te herkennen aan het logo.
Het keurmerk wordt gevoerd door dienstverleners: Die een hoge score hebben behaald bij de bij de beoordeling van de belangrijke kwaliteitsaspecten; Die daarnaast ook een hoge klantwaardering hebben behaald.
Van wie is het keurmerk Klantgedreven Dienstverlener?
Het keurmerk is eigendom van de Stichting Pro CONSUMENT en richt zich op dienstverleners. De aangesloten bedrijven staan onder onafhankelijk toezicht van de stichting.
De stichting heeft een interne geschillencommissie en klachtenprocedure. Na onderzoek van de klacht kan het keurmerk van een dienstverlener worden afgenomen.
Contact Stichting Pro CONSUMENT
(T) 06 42229585,
contactpersoon: de heer M.P. Klunder MBA
secretariaat@proconsument.info
Website van Stichting Pro Consument